Zapraszamy na organizowane kursy i szkolenia!

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

 

Ankieta naszych studentów na temat oferty stacji radiowych

 

Słuchacze radia mają swoje oczekiwania. Studenci Instytutu Mediów i Nauk Społecznych WSTH p.k. w Nysie, ocenili ogólnie ofertę programową rozgłośni radiowych. W badaniach ankietowych, wzięło udział 19 studentów specjalności - dziennikarstwo i komunikacja medialna. Dokonano analizy atrakcyjności i oczekiwań względem stacji radiowych nadających w Polsce. Odpowiedzi na jedenaście zadanych pytań, są bardzo ciekawe i mogą posłużyć, jako podpowiedź w układaniu ramówki radiowej w niejednej rozgłośni. Zmienia się miejsce i czas jaki jesteśmy w stanie poświęcić na słuchanie radia. Jeśli jeszcze 15 – 20 lat temu oczekiwaliśmy na ulubioną audycję czy słuchowisko do późnego wieczora, teraz radio włączamy najczęściej w pracy lub w samochodzie i słuchamy po kilka godzin dziennie. Jakie programy radiowe słuchają nasi studenci? Najczęściej wskazują programy muzyczne, wiadomości i programy z humorem, "Dzwonię do Pani, Pana w bardzo nietypowej sprawie" lub, "Nosel Kręci... Na Zlecenie". To czego brakuje w radiu - zdaniem biorących udział w ankiecie - to przede wszystkim: koncertów na żywo, relacji na żywo, programów poradnikowych, audycji dla dzieci i historii o ludziach. Z ankiety wynika, że mniej lubimy słuchać audycji publicystycznych z udziałem polityków i reklam. Studenci ocenili także ogólnie ofertę rozgłośni komercyjnych i publicznych, wskazując mocne i słabe strony. Jeśli chodzi o muzykę to zdecydowanie więcej chcielibyśmy słuchać polskich artystów i starszych przebojów. Zdaniem studentów Instytutu Mediów i Nauk Społecznych WSTH p.k. Nysa zdecydowanie za dużo na antenie jest hitów powtarzanych zbyt często i mało ambitnej muzyki. Na programy publicystyczne jesteśmy w stanie poświęcić od 15 - 25 minut. Audycja radiowa marzeń dla naszych studentów to zdecydowanie poradniki o sprawach i ciekawych losach ludzi. Ankietę przeprowadzono i jej wyniki omówiono podczas warsztatów radiowych w dniu 14 lutego 2016 r., które prowadzi na naszej uczelni mgr Artur Pieczarka, dziennikarz, politolog, wykładowca w Instytucie Mediów i Nauk Społecznych WSTH p.k. Nysa, pracuje w Urząd Miejski w Niemodlinie. Były rzecznik prasowy UM w Nysie i wydawca w Radiu Plus Opole (Radio Doxa FM).

 

Warsztaty Radiowe 1
WYNIKI ANKIETY:

„Ankieta – radio, co lubię, a co nie?”  studenci Instytutu Mediów i Nauk Społecznych WSTH p.k. Nysa

 

1. Jak często słuchamy radia ?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- codziennie – 14
- codziennie (od 30 min. do 3 godz.) - 1
- codziennie (ok. 2-3 godz.) - 1

 

2. Kiedy i gdzie najczęściej słuchamy radia?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- w pracy i aucie – 17
- w godzinach od 7:00-16:00 – 6
- w domu – 4
- rano i wieczorem – 2
- rano – 2
- w czasie robienia zakupów (smartfon) – 2
- w drodze do pracy – 1
- wieczorem – 1
- podczas jazdy komunikacją miejską – 1

 

3. Jakich programów radiowych lubimy słuchać?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- muzycznych – 6  
- programów z humorem typu: „Dzwonię do Pani, Pana w nietypowej sprawie …” - 6
- wiadomości – 5  
- historycznych – 4
- na temat regionu – 2
- na temat zdrowia – 1
- wywiadów - 1
- publicystycznych – 1  
- podróżniczych – 1
- koncertu życzeń – 1
- reportaży – 1
- listy przebojów – 1

 

4. Czego brakuje w ofercie programowej stacji radiowych?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- audycji dla dzieci – 4
- koncertów na żywo (relacji) – 3
- programów o życiu ciekawych ludzi – 3
- programów typu poradnikowego – 2
- słuchowisk – 1
- audycji turystycznych – 1
- audycji o zespołach amatorskich – 1
- audycji z muzyką rockową - 1
- programów dla seniorów poradniki – 1
- programów o polskiej muzyce - 1

 

5. Czego w radiu nie lubimy słuchać?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- reklam – 10
- audycji publicystycznych z udziałem polityków – 10
- słabej popowej muzyki - 1
- muzyki poważnej - 1

 

6. Jak oceniamy ofertę programową radiowych stacji komercyjnych?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- dobrze – 3
- średnio – 3
- nastawione są na zysk – za dużo reklam – 3
- powtarzanie tych samych piosenek – 2
- oferta jest bogata – 1
- za dużo muzyki komercyjnej - 1
- brak wiarygodności – 1
- zbyt prosta i skierowana głównie do młodzieży – 1

 

7. Jak oceniamy ofertę programową stacji publicznych?   

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- źle – 4
- dobrze – 2
- nie słucham – 2
- bardzo dobrze, na wysokim poziomie - 1
- musi zacząć ewaluować - 1
- brakuje rozrywki – 1
- przestarzała formuła - 1
- konserwatywne - 1

 

8. Jakiej muzyki chcielibyśmy słuchać w radiu?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- polskich wykonawców – 8
- starsze przeboje z lat 70, 80, 90 - tych – 7
- dance – 2
- pop – 1
- disco polo – 1
- elektronicznej – 1
- lekki hip – hop – 1

 

9. Jakiej muzyki jest za dużo w radiu?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- hitów emitowanych cały czas na okrągło („maglowanie jednej piosenki”) – 6
- mało ambitnej – 5
- zagranicznej – 4

 

10. Ile czasu jesteśmy w stanie poświęcić na wysłuchanie audycji publicystycznej?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- 15 minut ciągłej rozmowy – 8
- 25 minut rozmowy - 3
- 10 minut – 3
- 1 godz. – 2
- od początku do końca, jeśli jest ciekawa – 2
- 5 minut – 1
- 2 godz. - 1

 

11. Audycja radiowa marzeń, jaką chcielibyśmy usłyszeć w radiu?

Wskazania i ilość odpowiedzi:
- typu poradnikowego o problemach ludzi i pozytywnym myśleniu – 3
- audycje o losach ludzi – 3   
- słuchowisko w starym stylu z dźwiękami – 1
- koncerty klasyków rockowych - 1
- znane osoby opowiadają bajkę dla dzieci – 1

 

Artur Pieczarka

 

 

 

 

 





Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum

zobacz...

 

         
Wynajem sal
       

zobacz...

 

Centrum Edukacyjne
www.poznanska.nysa.pl

zobacz ...

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd