Dalszy Rozwój Absolwenta
SYLWETKA ABSOLWENTA Etyka społeczna i zawodowa
Cele kształcenia
Studia przygotowują na poziomie teoretycznym i praktycznym nowoczesną kadrę gotową do pełnienia roli specjalisty ds. etyki (w zakresie etyki biznesu, etyki reklamy, etyki środowiskowej, etyki mediów, etyki urzędniczej itp.).
Kompetencje i umiejętności
student w toku nauki zdobywa wiedzę w zakresie etyki ogólnej, etyk szczegółowych i dyscyplin pokrewnych, student nabywa także podstawy wykształcenia filozoficznego. Potrafi stworzyć kodeks etyczny przystosowany do warunków konkretnej organizacji: gospodarczej, społecznej, non profit. Posiada umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów i konfliktów moralnych.
Możliwości zatrudnienia – przewidywane stanowiska i miejsca pracy
Absolwent może zajmować wszystkie stanowiska związane z pełnieniem funkcji doradczych i eksperckich w zakresie etyk szczegółowych (etyki zawodowe, etyka biznesu itd.) w organach administracji samorządowej, jednostkach służby zdrowia, organizacjach gospodarczych, firmach itp. Po uzupełnieniu wykształcenia o Przygotowanie pedagogiczne może uczyć etyki w szkołach masowych na wszystkich poziomach edukacyjnych.
SYLWETKA ABSOLWENTA Dziennikarstwo i komunikacja Medialna
WIEDZA
Wiedza z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, pozwalająca na prowadzenie działalności edukacyjnej i wychowawczej w zakresie dziennikarstwa i edukacji medialnej. Wiedza specjalistyczna w zakresie teorii komunikowania i mediów oraz dyscyplin pokrewnych.
KWALIFIKACJE ABSOLWENTA
Absolwent jest przygotowany do zawodu dziennikarza pracującego w periodycznych mediach masowych (radio, telewizja, Internet). Absolwent rozumie podstawowe procesy życia politycznego, społecznego, gospodarczego i kulturalnego, zarówno w skali lokalno-regionalnej jak i krajowomiędzynarodowej. Rozumie znaczenie mediów masowych w życiu i funkcjonowaniu współczesnego społeczeństwa.
Perspektywy zawodowe
Możliwości zatrudnienia w wielu dziedzinach, między innymi jako:
- dziennikarz
- rzecznik lub asystent prasowy
- pracownik agencji reklamowych
- pracownik redakcji radiowych i telewizyjnych
- redaktor czasopism i gazet
- pracownik portali internetowych
- specjalista do spraw public relations
- specjalista do spraw projektowania i wdrażania systemów zarządzania informacją
- doradca do spraw mediów
- pracownik sztabów wyborczych
Studia trwają 2 lata (4 semestry). Po ich ukończeniu student otrzymuje tytuł magistra zarządzania w wybranej specjalności. Są to studia w systemie niestacjonarnym.
Dane teleadresowe:
Punkt Rekrutacyjno-Informacyjny w Nysie
- 77 435 12 54 wew. 23, 24
- 77 409 04 58, 77 409 04 59
- 691 564 567
- www.poznanska.nysa.pl
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zgodnie z obowiązującym Systemem Bolońskim, absolwenci studiów zawodowych pierwszego stopnia, legitymujący się dyplomem licencjackim, mogą kontynuować naukę na studiach zawodowych drugiego stopnia, tj. magisterskich w różnych kierunkach edukacji, nie tylko w obszarze specjalności studiów licencjackich.